blidde inget fredagsmys..

..inte med min pojkvän iallafall. har ätit jättegod mat (fläskfilé med potatisgratäng o kantarellsås) o suttit o kollat på idol med lillsyrran hela kvällen. alla andra är ute o har kul ikväll på fester lite varsomhelst, men inte jag. jag känner för att ta det lugnt ett tag, med tanke på att jag varit så sjuk o allt sånt.. behöver lite tid för mig själv också, släppa stressen lite.
& under förmiddagen beslutade jag mig för att göra rent vårt otroligt skitiga akvarium som i nästan ett helt år bara stått, hur vidrigt det än låter så är det sant, o när jag lyfter upp båten för o tvätta den simmar en söt liten neontetra ut. tänk att den överlevt så pass länge under så svåra omständigheter. jag blev genast ännu mer taggad att städa rent akvariumet o ringde pappa o övertalade honom att skjutsa mig till djurhobby så vi kunde köpa lite sällskap till, som han numera heter o som betyder typ "överlevande död" på latin, Vix Animus. när jag kom hem upptäckte jag på en gång vilken tabbe jag gjort när jag konstaterade att det vår Vix var en neontetra, för det var han ju inte. han är en kardinaltetra (vilket inte är nån större skillnad än att dom är röda hela undersidan medan neonteran bara är halva). men nu kommer vi iallafall att känna igen vår Vix. Jag tror att dom andra fiskarna är lite elaka mot honom... jag menar... 20 nya fiskar från samma akvarium, mot en stackars sate som bott helt ensam nästan ett år! kan inte va lätt...

imorgon ska jag däremot fika med min fina änglar elli, elin o carro. sen kommer min pojke :)

nu ska jag springa upp o se vilka som blir fredagsfinalisterna i idol!
pusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0