the winners take it all, but the losers can come along!

hade ju tävling idag i skolan. indelade i grupper skulle vi kunna namnge antingen staden eller landet efter flygplatskoder som vår lärare visade upp. både enkelt o svårt, vissa är ju helt rubbade. jag menar CAI t ex, fattar ju typ vemsomhelst att det är Cairo, Egypten. men typ att ORD ska vara Chicago, USA eller att POS är Trinidad, Trinidad Tobago är ju helt sinnes egentligen. iallafall så skulle vi lära oss en hel del sådanna koder, och även valutakoder. min grupp bestod av mig, stephanie o tuppen ludwig - som svek oss, vilket gav oss en hedrad andraplats. vann gjorde elli, elura, anna o malin, men faktiskt med bara fyra poäng mer än mig o stephanie, som var hälften så många. så jag tycker att vi var riktigt duktiga ändå! :) iallafall så tycker jag att det var riktigt roligt! :) vinnarna fick en gratis fika på storken med vår käre lärare jan holmqvist. men förlorarna får följa med dom också, om de betalar själva. ska bli mysigt, hoppas så många som möjligt tänker följa med!

innan denna tävling hade vi presentation för ettorna om länderna som kommer hit i november. jag elli o elura hade österrike o det gick faktiskt bra, trots att jag var så otroligt nervös! att jag aldrig kan lära mig att släppa på nerverna när jag ska ställa mig framför folk o tala... tycker det är jättejobbigt! men det kommer nog gå bättre på torsdag då vi ska presentera samma sak för tvåorna.

det är i stort sätt vad jag pysslat med hittills idag, förutom att försova mig. resten av dagen är oplanerad, men det lutar åt att jag beger mig till min älskade i "staden" enköping.

toodles

elins kommentar

jag följer me å fiiikar! :D

2010-10-21 @ 00:03:00
URL: http://el1ntherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0