have you ever felt..

ibland tror jag att jag är galen. jag kan inte tänka klart, eller så tänker jag klarare än någonsin. allt känns bara att vara på en helt annan nivå än vem jag är o vad jag klarar av, som om jag inte kan finna mig själv i den jag är, eller som om jag är påväg mot just mig själv. jag har ingen aning om vad jag menar o det är därför jag tror ibland att jag är galen. känner mig så fruktansvärt trött o bara så jävla frånvarande att jag inte längre vet vart jag ska ta vägen. är detta normalt? är det fler som brukar känna som jag? annars blir jag bara mer o mer övertygad om vad jag tror, ibland. inte alltid absolut inte, men ibland. kan man vara galen "bara" ibland?
det är ungefär som om alla mina känslor, positiva o negativa, kolliderar och stöter bort varandra på samma gång, som två av samma sidor på en magnet. o bortstötningen är känslan jag får ut...
jag känner mig så borta i mina egna tankar ibland, när jag funderar på vad som är rätt o vad som är fel, vad som är att gå för långt o vad som är att kväva någon. hur ska man veta vad som behövs, den exakt rätta mängden av bekräftelse eller frihet, för att allting ska fungera på det bästa sättet? hur? hur vågar man chansa? att säga ifrån o ifrågasätta saker som i någons ögon är helt galet men i någon annans obefintligt, hur ska man veta var gränsen går?
när man är för rädd för att fråga hur det egentligen ligger till..
jag menar alla kan ju inte ha samma gränser, alla kan inte ha samma känslor om allt. alla kan inte vara samma person... hur ska man kunna hitta den rätta balansen med omvärlden o samtidigt vara sann o göra rätt mot sig själv?
kan man verkligen det, fullt ut... jag undrar om den balansen ens existerar.


jag vet ärligt talat inte vad jag dillar om,
men det kändes rätt när jag skrev det.

elins kommentar

man kan inte hitta den perfekta balansen med omvärlden, men du kan hitta den rätta för dig. liksom alla andra människor. man får hitta sitt eget som fungerar för en själv och hoppas på att det 'kolliderar' mjukt samman med allt annat och om inte, ja då e den omvärlden inte din. du är inte galen. alla har tankar och känslor som förvirrar en, det gör mig mänsklig. <3



svar:

fredag: först middag hos becka sen till lundaskogen med massa INKLUDERAT CARRO(!!!!!!!)

lördag: haha 'stuff'et som händer där är väl pluggggg antar jag. mysigt värre, ohja!

2010-09-29 @ 23:29:53
URL: http://el1ntherese.blogg.se/
elins kommentar

haha, de gör dig* mänsklig menar jag ju. såklart!

2010-09-29 @ 23:30:35
URL: http://el1ntherese.blogg.se/
saras kommentar

<3333

2010-09-30 @ 06:43:53
URL: http://saraanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0