Njurbäckeninflammation

vaknade upp igår morse med skaplig ryggsmärta i ländryggen,
vilket bara blev värre o värre under dagen.
det började stråla ner i arslet o längs med benen o upp i resten av ryggen,
även runt midjan o fram till äggstockarna. tillslut tog jag tempen o det visade sig att jag hade 38.6,
hela två grader feber. (har 36.6 i vanliga fall) så ja,
mamma lät mig inte skita i att ringa 1177 o responsen jag fick var
"hur snabbt kan du ta dig in till stan?"
- ungefär en halvtimme skulle jag tro.
"bra, då har du tid på närakuten om en halvtimme!"

så det var bara att åka. gav lite kiss o blod o värdena var inte skyhöga,
men med tanke på att jag inte har urinvägsinfektion så drog min läkare slutsatsen
att jag har en begynnelse till njurbäckeninflammation.
det var något värde som ska vara <10, men jag hade 35.
vid njurbäckeninflammation ligger det uppåt 100.
så jag är glad att jag fick antibiotikan innan jag kommit upp i det värdet,
det hade nog gjort en sisådär tre ggr så ont.

fy fan.

antibiotikakur en vecka sen är jag förhoppningvis frisk!

kan ju säga såhär att det var en rätt värdelös tajming,
två tentor nästa vecka o blev tvungen att sjukanmäla mig från jobbet hela veckan... BRA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0